Weby potřebují především to, aby o ně někdo jevil zájem. A to nejenom jejich autoři a provozovatelé, ale i (a hlavně) ti, jimž je to, co je na takových webech zveřejněno, určeno. Protože není-li dostatečný zájem ze strany publika, je po nadějích, že by se to zde uveřejněné rozneslo do širého světa nebo aspoň jeho části. A pokud se tak nestane, k čemu web je? K ničemu. Vždyť weby jsou tu právě proto, aby šířily určité poselství.
Ale co s webem, který se netěší zájmu lidí, který pomalu nebo také vůbec nikdo nenavštěvuje? Na takový se dá klidně rovnou zapomenout. Jenže co dál? Kdyby se člověk rozhodl, že takový web opustí a založí si místo nej jiný, dopadne zřejmě úplně stejně neslavně. Takže to řešení není.
A proto se nedostatečná sledovanost webů řeší obvykle tím, že se vsadí na SEO webu. Tedy na optimalizaci či vylepšení takového webu v tom, co u webů vyžadují internetové vyhledávače.
Právě vyhledávače totiž ovlivňují, jak bude který výtvor na internetu navštěvován. Je jenom na nich, zda ho mezi vším, co na internetu je, najdou, a zda ho shledají natolik kvalitním, aby se nabídl hledající internetové veřejnosti.
Vyhledávače mají svá daná kritéria, podle nichž jednotlivé nalezené weby hodnotí. A nejen hodnotí, ale také je podle výsledků tohoto hodnocení řadí. Tak, aby se vpředu ocitalo to, co se zdá nejrelevantnější, zatímco to ostatní je upozaděno. A optimalizace se stará právě o to, aby optimalizovaný web co nejdokonaleji odpovídal potřebám vyhledávačů a tím se stal jejich pomyslným favoritem.
Protože optimalizovaný web dosahuje posunu vpřed, tam, kde ho v seznamu připraveném vyhledávači každý najde, otevře a nejspíše i využije. Díky optimalizaci se tak může hravě i ten nejbeznadějnější web stát nadějným a ten nadějný dokonalým a hojně využívaným.
A to je to, oč jde u webů především.