Je jasné, že abychom dosáhli co největšího zisku, potřebujeme lákat stále nové a nové zákazníky. K tomu nám slouží nejrůznější metody propagace. Tou asi nejvyužívanější jsou nejrůznější druhy reklam, avšak nejsou jediným způsobem, jak vzbudit zvědavost nových zákazníků.
Další možností je metodika optimalizace webové stránky firmy. Ta má za úkol zajistit, aby se při zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů zobrazil odkaz na naši internetovou stránku v seznamu výsledků na jednom z prvních míst.
Zdálo by se, že toto je užitečná metoda, která se skutečně hodí pro každého. Je tomu ale skutečně tak? Která firma SEO metodiku využije nejlépe? Pro koho se tedy vlastně nejvíce hodí?
Jednou z nejvhodnějších typů firem, které z využití této metodiky budou nejvíce profitovat, jsou malé a střední podniky, zvláště ty, které teprve začínají. Ty totiž dosud nemají žádnou prestiž a žádnou základnu stálých zákazníků, o které by se mohla opřít.
Naopak velké pro velké, zavedené koncerny či dokonce nadnárodní společnosti se tato metoda zdá poměrně zbytečná, a to z jednoho důvodu. Pracuje totiž tak, že uměle za pomoci podpůrných článků vyvolá ve vyhledávači dojem, že se o daném webu mluví více, než je ve skutečnosti pravda. Tím jej vyhledávač vyhodnotí jako relevantní odkaz, a přisoudí mu tedy ve výsledcích lepší místo, než by mu mělo správně náležet.
U velkých a známých firem je to zbytečné právě z toho důvodu, že se o nich již hodně mluví, a zvýšení reputace by příliš velký vliv nemělo. Už jen z toho důvodu, že je i tak na jednom z prvních míst.
Jak je vidět, ani ty nejlepší postupy a metody nejsou vhodné pro každého. Proto, dříve než es rozhodnete jej vyzkoušet, pořádně zvažte, zda je to právě pro vás a pro vaši firmu to pravé. Koneckonců to není právě nejlevnější záležitost a přijít o peníze není nic příjemného.