Ještě před pár měsíci bych si nepomyslel, že budu řešit dovoz auta s LPG Lpgservis ze zahraničí. Vždycky jsem měl pocit, že je to zbytečně složité – papírování, technická, přihlášení, prostě hromada starostí. Jenže ceny aut u nás šly nahoru a když jsem začal počítat, kolik mě stojí benzín měsíčně, bylo mi jasné, že něco musím změnit. Kamarád mi tehdy poradil, ať se podívám po autě na LPG – a klidně ze zahraničí. Prý se to fakt vyplatí. No a jak jsem se do toho trochu ponořil, zjistil jsem, že měl pravdu. Jezdím hodně. Nejen do práce, ale i po výletech, po rodině, občas i nějaké delší cesty. Benzín už pro mě prostě nebyl ekonomický.
LPG mě na první pohled zaujal cenou – litr plynu stojí skoro polovinu toho, co benzín. Ale důležité pro mě bylo i to, že to nemá žádný negativní vliv na motor, když je systém dobře udělaný. Dnes už je to technologie úplně někde jinde než před deseti lety. Navíc – LPG auta jsou šetrnější k životnímu prostředí. A i když se nepovažuju za ekologa roku, tak tohle mi dává smysl. No, přiznám se – sám bych si na to netroufl. Ale našel jsem firmu, která se přímo specializuje na dovoz aut s LPG, a všechno zařídila za mě.
Stačilo jim říct, co zhruba hledám – značka, výbava, rozpočet – a za pár dní mi poslali nabídky. Vybral jsem si vůz z Německa, krásně zachovalý, s ověřenou servisní historií a hlavně – už upravený na LPG přímo z výroby. Nemusel jsem řešit téměř nic. Oni ho přivezli, připravili na STK, zařídili přihlášení, a dokonce pomohli s pojištěním. A já? Já jen nasedl a vyrazil na první jízdu. Na 100 %. Spotřeba je naprosto v pohodě, náklady na provoz šly dolů hned od prvního tankování. A i když byla počáteční investice do dovozu o něco vyšší než koupě běžného auta tady, dlouhodobě jsem výrazně ušetřil. Navíc mám auto v lepším stavu, než bych za stejnou cenu pořídil v Česku. A co je super – LPG čerpací stanice jsou dnes skoro všude. Není to žádný kompromis, spíš chytré rozhodnutí.